Buna tuturor,
In primul rand, doresc sa imi cer scuze celor pe care i-am deranjat prin atitudinea mea de pe pagina de Gerar.
Am vazut din prima la ce probleme poate duce sistemul ales si stiam si defectele sistemului de inscriere folosit deja la multe concursuri (care permite duplicate si nu curata automat listele dupa 15 minute). Altii au gasit si alte probleme dar asta e deja alta discutie si sincer arata mai mult cat de gresita a fost folosirea acestui sistem pentru o inscriere bazata pe numar de locuri foarte limitat.
Noi nu am vrut sa ne chinuim sa formam echipa, pentru ca eu oricum urasc sa alerg distante lungi pe frig, asa ca ne-am decis sa alergam 10.8k amandoi daca prindem prima taxa. Am reusit sa prindem taxa asa ca ne-am inscris. Am vazut haosul din prima zi de la semimaraton echipe (cel care a durat de la 8 la 9:20 in care doar 15 echipe erau afisate, desi 20 erau inscrise). Organizatorii se laudau ca s-au dat locurile in 43s, dar de fapt locurile se dadeau daca doar completai numele echipei si categoria. Timpul pentru adaugarea coechipierilor si restul de date nu era luat in considerare, locul fiind considerat blocat. In loc sa se laude, ar fi fost bine sa vada listele de inscrisi inainte sa inceapa presupuneri logice ale celor care nu au prins loc ca cele 5 echipe adaugate dupa 1 ora au fost puse de vreun script automat si nu doar o greseala de afisare din partea organizatorilor.
Dupa haosul din prima zi, am urmarit cu interes a doua zi de inscrieri. Pana atunci platisem si eram deja validati la 10.8k. A fost un haos imens, multi fiind suparati dupa pe bun motiv. Nu numai ca s-a repetat problema, dar au fost din 22 locuri, 4 gresit completate (1 fara nume echipa macar pentru ca softul permite inclusiv sa lasi gol campul de nume echipa se pare). Serverul a picat la cele cateva sute de cereri simultane cu "Resource Limit has been Reached" sau a picat dupa ce unii au completat pasul 1 inainte de pasul 2 cu "Error Connecting to Database". Solutia organizatorilor: mai multe resurse la etapa 3.
Am avut mai multi amici si cunostinte care au fost afectati de problema asta, patind una din cele 2 erori, asa ca am vrut sa propun solutii organizatorilor. Cea mai corecta ar fi fost sa renunte la sistemul defectuos (sa-l consideram un experiment esuat) si sa se faca o tombola (individuala, echipe etc. asta trebuia dat la vot). De-asta am si incercat sa fac acel poll. Nu eu trebuia sa-l fac, ci organizatorii.
Cand vezi ca oamenii sunt suparati, trebuie sa dai instant un comunicat de presa, o metoda, ceva care sa linisteasca spiritele. In loc sa faca asta din prima zi, ei au postat un imens articol in care au explicat de ce au ales sistemul respectiv: ca sa ofere sanse tuturor sa prinda o runda de inscriere prin variatia orei de inscriere si ca obtinerea unui loc sa depinda in oarecare masura si de concurent. (http://gerar.ro/sistem-de-inscrieri-semimaraton-gerar-2015). Personal, metoda a dus numai la umilinte ale celor care poate nu "si-au schimbat abonamentul la RCS-RDS pentru a avea sanse mai bune de a prinde loc la Gerar" si aici fac referire la cateva replici usor comice si sarcastice: "cu 100 locuri date din prima, puteai fi al 101-lea o singura data, dar asa poti fi al 21-lea de 5 ori" sau "Mos Craciun, te rog adu-mi net stabil si fiabil ca sa pot sa ma inscriu".
S-a ajuns de la dorinta de participare la o competitie de alergare de "placere" la un adevarat talmes-balmes de cine are netul cel mai bun, cine e cel mai acerb dactilograf, cine e mai perspicace sa vada ca a aparut butonul de inscriere etc.
Ni s-a oferit posibilitatea de a ne retrage cu restituire de taxa si am decis sa acceptam propunerea, fiind saturati de umilintele aduse celor care s-au chinuit sa se inscrie la semimaraton-echipe.
Si problemele nu s-au oprit aici. La etapa a 3-a de inscriere, din 24 locuri, 11 au fost anulate. De ce? O echipa aparea de 5 ori, alta de 3, iar unele nu aveau date completate. Sa calculam altfel acum. Dupa 6 zile de la inscriere, inainte de etapa 4, sunt abia 49 echipe inscrise (40 confirmate). In ritmul actual, ajungem in ianuarie pana se completeaza lista, desi cererea initiala era mult peste oferta si toate locurile s-ar fi dat in maxim cateva ore.
Validarile s-au facut foarte lent, chiar si pentru cei care au platit imediat. La Alba Iulia eram validati in sub 2 ore platind cu aceiasi metoda (transfer bancar online) in aproximativ acelasi interval orar. Aici am fost validati in 2 zile.
Aceasta problema cu validarea a mai dus si la discutii si probleme referitoare la taxa diferentiata pe baza de numar de locuri. Daca din primii 30, 5 nu platesc, locurile 31-35 ar trebui sa plateasca prima taxa. Softul nu permite asta si ii taxeaza gresit cu 10 lei in plus. La fel la urmatoarele praguri. Am incercat sa propun o solutie via mail: toata lumea sa plateasca taxa minima pe net la proba respectiva (35 lei cros 3.6k, 80 lei 10.8k), la final sa se curete listele, sa se vada clar cine sunt in primii 30, 70, 90 (la fiecare prag), iar diferenta de 10-20 lei sa se plateasca la ridicare de kit. Facut un tabel simplu cu fiecare cat mai are de platit si semnat langa ca s-a platit.
Motivul refuzului solutiei propuse:
Rezolvarea propusa de tine desi ar rezolva problema acum ar crea o problema destul de mare de rezolvat la ridicarea kiturilor din cauza faptului ca ar trebui sa verific la toti taxa platita si sa ii cer niste bani, poate nu ii are atunci, plus ca in acest mod toata ideea cu plata online sare pe fereastra.
Solutia organizatorilor:
Solutia pe care o am in minte dupa situatia cu Flory este de a urmarii toate inregistrarile si daca e sa se schimbe vreo taxa in urma anularii sa le notez pe o lista speciala cui trebuie sa ii retunam niste bani.
Pentru ca incerc sa fiu destul de mult online si sa urmaresc inscrierile, mai ales cand se apropie de un prag, eu estimez ca in aceasta situatie vor fi 10-15 persoane. Numar care cred ca este mult mai gestionabil decat 150.
Si ca sa nu se considere doar caz ipotetic. Uitati si cazul curent. Locurile 6 si 12 au fost anulate. Deci, locurile 31-32 ar trebui sa beneficieze de taxa minima 80 lei la crosul 10.8k. Ca sa nu mai zic ca acum sunt 5 plati PPD (a trecut termenul de plata) si inca 1 anulare in primii 30, deci chiar 31-38 ar trebui sa fi platit taxa minima. Dintre ei locul 32, 34 nu au platit, deci 31,33,35-40 ar fi trebuit taxa minima. Locul 40 nu a platit nici el, deci locul 41 taxa minima. Etc. Am listat aici doar ca sa vedeti cati au platit gresit 10 lei in plus (8 concurenti mai precis - 31,33,35-39,41) si asta doar la pragul de 30 persoane la 10.8k. :) Mai sunt si alte praguri/probe cu aceiasi problema. Nu e suma mare (10 lei), dar de ce sa o platesti numai pentru ca sistemul este incorect? Conform regulamentului primii 30 aveau taxa minima, insa in realitate doar primii 22 au avut.
UPDATE:
Conform raspunsului primit in mail: 31,33,35-39,41 de la cros 10.8k ar trebui sa primeasca 10 lei retur.
La pragul 70 locuri la proba 10.8k: 15 persoane din primii 70 sunt anulate/neplatite, deci primii 15 confirmati dupa acel prag, au platit gresit 10 lei: 71, 73-76, 78, 80-81, 83, 85, 87, 90-93.
La proba de 3.6k: 3 anulari din primii 30, deci locurile 31-33 ar trebui 10 lei retur. Nu s-a atins pragul al doilea aici pentru a fi clar la acel prag.
Total: 26 concurenti la care trebuie retur 10 lei din 148 confirmati la cele 2 probe (17.5%).
In concluzie, ramane sa decida fiecare sa isi aleaga la ce sa participe si decizia noastra a fost sa nu participam la competitii care nu se adapteaza la preferintele "clientilor".
Multa bafta celor inscrisi si sper sa va simtiti minunat!
O zi buna,
Ovidiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu